کمرنگ شدن ارزش های اخلاقی در جامعه
نوشته شده توسط : محسن

کمرنگ شدن ارزش های اخلاقی در جامعه

 یک جامعه شناس تاکید کرد: در کنار همه عوامل شناخته شده، کمرنگ شدن ارزشهای اخلاقی از علل مهم در افزایش طلاق است.

بی حجابی

مرجان انصاری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، با اشاره به علل مهم در طلاق زوجین اظهار کرد: طلاق به عوامل متعددی وابسته است که اگر به ارزیابی علل از بعد اجتماعی پرداخته شود می‌توان با راهکارهایی مانع از افزایش طلاق شد. نبود تعهد اخلاقی به همسر، عافیت طلبی و ترویج بی‌اخلاقی و بی حجابی در لوای آزادی زنان از آسیب‌های جدی است که کیان خانواده را تهدید می‌کند.

وی عنوان کرد: پایبندی زنان و مردان به ارزشهای اخلاقی، موجب ثبات کانون خانوادگی می‌شود اما در کنار همه عوامل شناخته شده، کمرنگ شدن ارزشهای اخلاقی از علل مهم در افزایش طلاق است. تقویت باورهای اخلاقی و مذهبی و آگاهی بخشی به خانواده‌ها و راهنمایی جوانان در انتخاب همسرانی پایبند به ارزشهای اخلاقی نقش موثری در کاهش طلاق دارد.

انصاری همچنین با اشاره به آسیب‌های جدی فضای مجازی، شبکه‌های اجتماعی و برنامه‌های ماهواره‌ای در کمرنگ شدن ارزشهای اخلاقی گفت: این ابزارهای رسانه‌ای گاهی بسیار مخرب است به طوری که قبح و زشتی برخی رفتارهای غیر اخلاقی را از بین می‌برد. وقتی زشتی و ناپسندی رفتارهای غیراخلاقی از میان برود انجام این رفتارها نیز آسان به نظر می‌رسد، با این رویه شاهد استحاله فرهنگی و اخلاقی خواهیم بود.

وی اظهار کرد: خانواده‌ها رکن مهم اجتماعی هستند و اگر اخلاق در خانواده ارزش خود را از دست بدهد دیگر جامعه‌ای اخلاق مدار نخواهیم داشت. ارزشهای اخلاقی مولفه‌های دست و پاگیری نیستند که آزادی‌های ما را تحت شعاع قرار دهند بلکه چارچوبی مهم در حفظ کرامت افراد و بنیان خانواده‌ها به شمار می‌رود.

بی حجابی بازیگران





:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 ارديبهشت 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: